Rust.nl
Tips voor wie innerlijke en lichamelijke rust wil vinden
Rust na je vakantie

Je bent net heerlijk op vakantie geweest en bent in de ontspan-modus. Hoe zorg je ervoor dat je dat zo houdt? We hebben zeven tips voor je:

1. Denk lange-termijn. Waar wil je heen? Waar krijg je energie van? Wat zijn je dromen? Maak lijstjes en eventueel een moodboard. Wees niet te streng voor jezelf, en niet gelijk te kritisch. Ook als je in je eentje brainstormt zijn alle idee├źn welkom:).

2. Ga zelf achter het stuur zitten. Bepaal en vaar je eigen koers, dan overkomt het leven je niet, maar sta je er middenin.

3. Visualiseer de ideale situatie. Als je je verplaatst in een (spannende) situatie of prestatie die je moet gaan leveren, stel je dan voor dat alles goed gaat. Wat gebeurt er dan? Hoe sta jij erbij? Verbeeld het en het wordt steeds echter.

4. Begin de dag met de belangrijke zaken op je to-do-lijst. Vaak zijn dat de langetermijn-issues. Laat je niet direct leven door je inbox. Dat geeft je rust en voldoening.

5. Fiets, loop of ren (joggen) voor je naar je werk gaat. Twintig minuten beweging in de morgen geeft je een boost en rust tegelijkertijd.

6. Focus. Doe stap voor stap je ‘taken’ en zorg dat je afrondt. Doe niet teveel tegelijkertijd en door elkaar.

7. Beweeg tijdens de dag en ga af en toe naar buiten.

Meer tips:
Rust tijdens je vakantie
Rust na je vakantie

Comments are closed.