Rust.nl
Tips voor wie innerlijke en lichamelijke rust wil vinden
Rust vinden door goed te slapen – 21 tips (deel 3/7)
Categories: rust, slapen

Een goede nachtrust is belangrijk. De wereld ziet er anders en vaak beter uit als je goed slaapt. Je voelt je beter en kunt meer aan. In dit artikel vind je praktische tips voor een goede nachtrust. Gebruik ervan wat je wilt. Door slechts enkele van de tips te benutten, slaap je mogelijk al beter. Lees hier de derde set van drie tips:

Frisse lucht
Tip 7: Zorg voor genoeg frisse lucht en voldoende ventilatie in je slaapkamer. Zorg dat je indien mogelijk een raam open laat staan of in ieder geval een luchtrooster. Voldoende zuurstof is belangrijk om goed te kunnen slapen.

Zorg voor een goede temperatuur
Tip 8: In het verlengde van de vorige tip: doe de verwarming ‘s nachts uit. Zorg voor frisse lucht en een koele temperatuur. Dan slaap je het beste. De ideale slaaptemperatuur is 15 รก 16 graden. Om goed te kunnen slapen moet je lichaam afkoelen (vandaar die voet die uitsteekt bij veel mensen) en dat lukt niet als het te warm is. Te koud is ook niet goed. Dan moet je lichaam de temperatuur corrigeren, waardoor je onrustiger slaapt.

Meditatie – ademhalingsoefeningen
Tip 9: Veel mensen zweren bij meditatie als middel om in het nu te komen, de dagelijkse beslommeringen en stress achter je te laten en je hoofd leeg te maken. Bijvoorbeeld door te focussen op je ademhaling. Tips lees je hier.

Meer tips:
Deel 1: Rust vinden door goed te slapen (1/7)
Deel 2: Rust vinden door goed te slapen (deel 2/7)

Boeken over beter slapen
Zie hier onze tips voor boeken die jou kunnen helpen om beter te slapen:

Slapen en dieper slapen
Meer weten over goed en diep slapen? Lees dit boek eens:

Comments are closed.