Rust.nl
Tips voor wie innerlijke en lichamelijke rust wil vinden
Lichaam

Ben je uitgeteld en zoek je met name lichamelijk rust? Zie hier wat tips:

Rust door te ontspannen
Lichamelijke rust en ontspanning horen bij elkaar als Lennon en McCartney, de een kan niet zonder de ander. Toch moet menigeen er zijn best voor doen. Voor wie last heeft van stress en spanning zijn ontspanningsoefeningen onontbeerlijk om tot rust te komen. Blijft de stress aanhouden? Probeer dan de oorzaak van de gespannenheid te achterhalen. Pak het grondig aan, want problemen als stress en slapeloosheid gaan nu eenmaal slecht samen met lichamelijke rust.

Ademhalingsoefeningen kunnen veel rust geven. Veel meditatietechnieken zijn erop gebaseerd.

Ademshaling- en ontspanningsoefening

  • Ga op je rug liggen, zorg dat je lekker ligt
  • Sluit je ogen
  • Concentreer je op je ademhaling
  • Adem diep in door je neus, voel je buik omhoog komen
  • Houd de adem een paar seconden vast
  • Adem net zoveel seconden uit als de inademing duurde
  • Herhaal dit en voel hoe je lichaam meer ontspannen raakt bij elke uitademing
  • Sta bewust stil bij elke spiergroep: voel eerst hoe je schouders ontspannen, daarna je armen ontspannen, je benen, enzovoort
  • Wanneer je daarna toch spanning in je lichaam voelt, stuur je adem dan naar die plek
  • Wanneer je lichaam ontspannen is, stel je dan voor dat je op een warm strand ligt. De zon verwarmt je huid. Een zacht briesje blaast tegen je wang. Het ruisen van de golven maakt dat je je heerlijk ontspannen voelt. Laat je in gedachten wegglijden op de golven van het water

Meer weten? lees meer tips en informatie:
10 tips om goed te slapen
Word je vaak wakker ‘s nachts? 5 tips om weer in slaap te vallen
10 tips om stress te voorkomen
Mediteren met open ogen
Rust tijdens de vakantie
Rust vinden door drie diepe ademhalingen
Rust in je hoofd
5 tips voor meer rust in je hoofd

Rust vinden door meditatie
Wil je weten hoe je kunt mediteren? Bekijk dan deze instructievideo eens van http://sunnyisfunny.co.nr.